~ Ya Allah! Apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah bagiku, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah untukku, apabila di laut maka naikkan, apabila jauh maka dekatkanlah bagiku, sekiranya dekat maka permudahkanlah untukku, sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untukku mendapatkannya, juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi berkat sehinggakan ku tidak memerukan sesiapa selain dariMu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Dikau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu. Amin. ~

Saturday, October 18, 2014

ViVix Untuk Emak Mertua Buat Suami Tersenyum


Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua pengunjung blog saya.

Bertemu kembali kita di alam maya. Alhamdulillah. Semoga anda semua diberikan kesihatan dan rezeki yang luas olehNYA. InsyaAllah. Amin

Tiada apa yang boleh membahagiakan insan tersayang melainkan melihat mereka gembira dan berwajah manis. Sejak kebelakangan ini En. Suami nampak sedikit stress melihat kesihatan emak tercinta yang tidak begitu memberansangkan.

Saya tahu suami sedang memikirkan kesihatan emaknya. Ialah anak mana yang tidak khuatir akan kesihatan emak tercinta. Kegusarannya bertambah sejak jiran kami, yang mana ibunya sedang terlantar sakit, dan simptom-simptomnya agak menyerupai sepertimana yang dikhabarkan oleh anak-anak yang menjaga ibu mereka.

Setiap kali selepas berbicara dengan emaknya, suami mesti termenung. Saya tidak sanggup melihat suami berkeadaan begini. Bak kata pepatah, cubit paha kiri paha kanan terasa. Sebelum ni kesihatan emak boleh dikatakan bagus. Saya bekalkan emak dengan Vitalea untuk kesihatan keseluruhan.

Sejak kebelakangan ini, kesihatan emak sering terjejas, demam dua tiga hari, kebah sehari, kemudian demam lagi. Emak kerapkali berkunjung ke hospital tapi atas temujanji lain. Musykil pulak saya, dalam keadaan kesihatan begitu emak tidak pulak diperiksa secara menyeluruh tetapi hanya diperiksa atas tujuan temujanji. Kadang-kadang kita terlalu mengikut 'Rules of Thumb'. Saya rasa tidak salah rasanya berbuat sesuatu yang 'Out of the Box'.

Dalam perjalanan pulang dari tempat kerja semalam, saya teringat Vivix, teringat kepada emak. Ya Vivix mungkin sesuai untuk emak. Usai solat Maghrib, saya utarakan pada suami agar kami belikan Vivix untuk emak. Saya terangkan satu persatu kandungan serta manfaat Vivix serta berkongsi serba-sedikit testimoni mereka yang mengambil Vivix. Setelah faham dan mengetahui manfaat Vivix, akhirnya suami bersetuju.
Manfaat VIVIX
Saya mencadangkan agar kami order online dan pos terus pada emak yang tinggal bersama adiknya. Suamiku hanya tersenyum sambil mengangguk. Alhamdulillah suami gembira. Ada sedikit sinar pada wajahnya. Usaha. Allah suka orang yang berusaha.

Saya memohon para pembaca yang budiman mendoakan kesihatan emak mertua saya kembali seperti sedia kala. Semoga Allah membalas jasa anda dengan ganjaran yang berlipat kali ganda serta memakbulkan segala hajat anda semua. Amin

Sekiranya anda mahu berbicara dengan saya, boleh hubungi saya di talian 013-510.0005

Wassalam.

Sue Mohd
Bring Happiness to EveryOne

No comments:

Post a Comment